سازنده سری بازی ترس و بقای Amnesia قصد دارد در عنوان جدید خود، SOMA، سطح جدید و متفاوتی از ترس را وارد بازی کند. آقای توماس گریپ از Frictional Games در گفت و گو با Gamingbolt در این خصوص می گوید:

“واقعا امیدوارم مردم فکر کنند که این یک تجربه تازه است. الآن خیلی بازی ها هستند که فقط حول فرار از هیولاها سیر می‌کنند، و تصور می کنم خیلی از افراد دارند کم کم علاقه خود را به این وضعیت از دست می دهند.

به همین خاطر هدف ما با SOMA این است که بازی مثل یک جانبخشی مجدد به این ژانر به نظر برسد، همان کاری که Amnesia انجام داد. آیا بازی ترسناک خواهد بود؟ فکر می کنم پاسخ کاملا مثبت است! نه فقط در قالب آن ‘فرار کن و در کمدها قایم شو’یی که Amnesia با آن تجدیدخاطره کرد، بلکه یک سطح عمیق تر، روان‌بینانه تر و دلهره‌آور تر.

هیولاهای بازی آن دشمنانی نیستند که در بازی هایی همچون Resident Evil و یا حتا Outlast وجود دارند، و ما هم خیلی محتاط هسیم که بیش از حد از آن ها استفاده نکنیم. امیدواریم که این بازی طوری باشد که نسبت به این که با چه روشی با دشمنان مواجه شوید دچار یک حس بدبینی و پارانویا شوید.

و در آخر این که همه هیولاهای بازی ‘نقش’ های مخلفی دارند که باید آن ها را پیدا کنید. به برخی نمی توان نگاه کرد، برخی فقط صدا از خود درمی آورند یا کارهای مشابه این انجام می دهند. به همین دلیل نه تنها متوجه نخواهید شد که موجودات جلویتان خطرناک هستند یا نیستند، بلکه باید مطمئن شوید به روش درست با آن ها مقابله کنید.”

SOMA قرار است امسال برای PS4, PC و Xbox One منتشر شود.

منبع:دنیای بازی