با وجود اینکه یک اثر مستقل است اما بدلیل سابقه طلایی استودیو Frictional Games در زمینه خلق بازیهای ترسناک ، از هم اکنون به عنوان یکی از امیدهای اصلی سبک ترس در نسل هشتم مطرح می شود . استودیو Frictional Games در کارنامه موفق خود عناوینی نظیر Amnesia و Penumbra را دارد و Soma جدیدترین پروژه ترسناک این استودیو است که شهریور ماه عرضه می گردد . 

بتازگی وبسایت DSO Gaming مصاحبه ای را با موسس و نفر اول استودیو Frictional Games یعنی اقای "توماس گریپ(Thomas Grip)" داشته که قسمت اول مصاحبه امروز منتشر شده است . ایشان در این مصاحبه ابراز داشته که آنها برای خلق SOMA از اثار بزرگی نظیر Doom 3 ، Bioshock ، Spec Ops: The Line و Silent Hill الهام گرفته اند . آقای "گریپ" پیرامون این موضوع گفت :

" یکی از الهامات اصلی ما عنوان DOOM 3 بوده است . من عاشق این موضوع بودم که در DOOM شما کاملا خود را بخشی از جهان احساس می کنید و به طور همه جانبه ای به دنبال استفاده از ظرفیت های محیط برای پیشبرد گیم پلی و زنده ماندن هستید . در SOMA نیز تلاش برای زنده ماندن و بدست آوردن غذا یکی از قسمت های بزرگ بازی است . ما در SOMA از اثار دیگری نیز الهام گرفته ایم . یکی از الهامات ما بازی Bioshock است . من عاشق 20 دقیقه ابتدایی Bioshock هستم که بخوبی بستری را برای روایت یک داستان وسیع و گسترده فراهم می کند . دیگر اثر بازی Spec Ops: The Line است . من بشدت به انتخاب های چالشی مبتنی بر اخلاق و روایت داستانی بازی علاقه داشتم و الهاماتی از آن برای تحقق داستان SOMA گرفتم . Silent Hill دیگر بازی بزرگی است که از آن الهام گرفتیم . در سایلنت هیل تاکید اصلی حفظ احساس ترس و اضطراب در فضای بازی و انتقال آن به مخاطب است و این ترس را بدون کات سین ها  میان پرده های مکرر به زیبایی مخاطب انتقال داده اند و سعی کردیم چنین چیزی را در SOMA رعایت کنیم"

عنوان SOMA در تاریخ 30 شهریور امسال بر روی پلتفرم های PC و PlayStation 4 عرضه خواهد شد .

منبع: پردیس گیم