شرکت های خودرو ساز معمولا در حوزه فناوری های بیسیم عملکرد خوبی را از خود نشان نمی دهند و از آن طرف هم، کمپانی های دست اندرکار تکنولوژی های وایرلس در زمینه خودروسازی قوی نیستند.

با در نظر داشتن همین نکته، اگر قرار بر ساخت یک اتومبیل خوب با امکانات و توانمندی های بیسیم عالی باشد، بهترین راه حل، کار تیمی و همکاری بازیگران این دو عرصه است.

بر همین اساس، دو شرکت Daimler و کوالکام توافقی را با یکدیگر انجام داده اند که می تواند تاثیری شگرف بر ساخت اینگونه اتومبیل ها بگذارد.

در نخستین مرحله از این همکاری، تمرکز دو شرکت یاد شده روی ایجاد ارتباط سیار در داخل خودرو و شارژ بدون سیم ماشین های برقی قرار خواهد داشت که هر دو از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

البته این دو شرکت در مورد اینکه دقیقا چه زمانی فناوری های یاد شده را به بازار ارائه می کنند سخنی به میان نیاورده اند و مشخص نیست که در فاز بعدی این همکاری دقیقا چه اتفاقی رخ می دهد.

با در نظر داشتن مفاد این همکاری، دور نیست روزی که سوار یکی از ماشین های برقی مرسدس شوید و در حین رانندگی هم از مزایای فضای مجازی بهره مند گردید. نکته مهم تر شارژ بیسیم این ماشین هاست که می توانند تحولی شگرف را در صنعت خودروسازی دنیا ایجاد نماید.